پنجشنبه, 15 خرداد 1399
 |  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
جهش تولید
کرونا
پویش
سد کرج
اندیشه
حدیث

- مدیریت حوزه هیأت مدیره و مدیرعامل

1- تنظیم برنامه کاری، وقت ملاقات، جلسات، سخنرانی­ها و پیگیری تحقق آن­ها

  1. جمع­آوری و بررسی گزارش­های ارسالی به مدیریت و تهیه گزارشات مورد نیاز با همکاری واحدهای شرکت و ارسال یک نسخه از آن به واحد مربوط
  2. تنظیم دستور کار و گزارشات جلسات هیأت مدیره و ابلاغ مصوبات به واحدها و پیگیری تا حصول نتیجه
  3. بررسی و کنترل پیشنهادات و گزارسات ارسالی به هیأت مدیره از نظر رعایت قوانین و مقررات و آئین­نامه­ها و مصوبات هیأت­ مدیره
  4. ارجاع مکاتبات واصله از سایر دستگاه­ها به واحدهای مربوط
  5. خلاصه نمودن پیشنهادات، گزارشات، صورتجلسات، مقالات و سایر موارد ارسالی به مدیرعامل و هیأت مدیره
  6. پیگیری و نظارت بر انجام امرو مروط به مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل و اجرای روش­های اجرایی، دستورالعمل­ها و سایر اسناد بالا دستی ابلاغی
  7. شرکت در جلسات کمیسیون توسعه مدیریت شرکت
  8. اجرای خط مشی­ها و سیاست­های اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاست­های شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
  9.  بررسی و تصویب مطالعات طرح­های پدافند غیرعامل در سطح شرکت
  10.  برنامه­ریزی و هماهنگی برای اجرای مطالعات و اجرای الزامات مراحل چهارگانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
  11.  برنامه­ریزی به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح­های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
  12.  اجرای فعالیت­های پژوهشی و اجرایی در راستای کاهش خطرپذیری و تعریف فعالیت­های کوتاه­مدت، میان­مدت و بلندمدت و پایش تهدیدات تخصصی و پیش­بینی تهدیدات محتمل
  13.  مستندسازی حوادث، اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها
  14.  پیگیری مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و سایر ارگان­های مرتبط
  15.  اجرای رزمایش­ها و تنظیم گزارش اجرایی مربوط
  16.  ساماندهی عملیات آمادگی و مقابله با تهدیدات سایبری و IT و ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
  17.  فرهنگ­سازی و هماهنگی اجرای برنامه­های آموزشی بحران و پدافند غیرعامل برای کلیه کارمندان
  18.  بررسی آسیب­پذیری­های تخصصی ناشی از تهدیدات
  19.  هماهنگی با معاونت­های دیگر در راستای اجرای طرح­های پدافند غیرعامل و مراحل چهارگانه مدیریت بحران
  20.  تهیه و تدوین برنامه­ها و اهداف HSE شرکت
  21.  تدوین و نگهداری مستندات سیستم مدیریت HSE و حصول اطمینان از اجرایی شدن اثربخش خط­ مشی HSE و دستیابی به اهداف استاندارد­ها و برنامه­های HSE شرکت
  22.  برآورد، بازنگری و پایش عملکرد HSE شرکت، پیمانکاران و مشاوران طرح­ها
  23.  هماهنگی در تهیه گزارش­های عملکرد HSE جهت ارائه به مدیریت و گروه­های ذینفع برون سازمانی
  24.  تحلیل گزارش­های گوناگون HSE و استخراج نکات دانش افزا
  25.  تدوین دوره­های آموزشی اثربخش HSE و هماهنگی جهت برگزاری آن­ها
  26.  تهیه برنامه­های جامع ممیزی و بازرسی HSE با هماهنگی واحدهای مربوطه و پیگیری دریافت گزارشات ممیزی و انجام اقدامات تعیین شده و بازنگری گزارشات مربوط در مواقع لزوم
  27.  شناسایی به هنگام عملکرد نامکناسب واحدها، مجریان و افراد کلیدی اثرگذار بر عملکرد HSE و گزارش به نماینده مدیریت به منظور حصول اطمینان از عملکرد درست HSE طرح­ها
  28.  نظارت بر عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران طرح­های مطالعاتی، اجرایی و بهره­برداری در زمینه  HSE
  29.  اطمینان از به روز بودن سوابق ارزیابی ریسک­ها و HSE plan ها در سطح شرکت
  30.  انجام کلیه اقدامات لازم جهت رفع مشکلات زیست محیطی، ایمنی، امنیتی و بهرداشتی طرح­ها
  31.  نیازسنجی، آگاه­سازی و آموزش hse در شرکت و طرح­ها
  32.  تدوین گزارش، بررسی و پیگیری رویدادها و حوادث کارگاهی به کارگیری فرآیند مدیریت ریسک به ویژه در کنترل­های عملیاتی و رسیدگی به عدم انطباق­ها
  33.  شناسایی، به روز­رسانی و اطلاع­رسانی قوانین و الزامات قانونی و استانداردهای HSE و تغییرات آنها به افراد ذیصلاح
  34.  پیگیری و کنترل اطلاعات جمع­آوری شده از طرح­ها
  35.  هماهنگی جهت برگزاری جلسات HSE plan طرح­ها
  36.  پیگیری مصوبات جلسات کمیته HSE شرکت و طرح­ها و ارائه گزارشات مدیریتی لازم به شرکت مادر
  37.  پیگیری و اجرای برنامه­های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک­های  HSE
  38.  پیگیری گزارشات HSE طرح و ارسال به موقع به نماینده مدیریت در HSE شرکت مادر
  39.  پیگیری و نظارت بر موضوعات HSE ساختمان مرکزی
  40.  نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات، بخشنامه­ها، دستورالعمل­های ذیربط مدیریت عملکرد
  41.  برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
  42.  انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفاد نظام­نامه­های بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعمل­های اجرایی مربوطه
  43.  همکاری و انجام برنامه­ریزی لازم به منظور بازرسی­های مدیریت ستادی شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
  44.  نظارت و پایش عملکرد شرکت در ارتباط با موضوعات بازرسی مندرج 5-1-4 نظام­نامه بازرسثی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط
  45.  پیگیری لازم به منظور مرتفع نمودن نقاط ضعف موجود در خصوص گزارشات واصله مربوط به شرکت
  46.  پیگیری لازم و تسریع در ارسال پاسخ گزارسات بازرسی­های صورت گرفته و امور مربوط به پاسخگویی به شکایات به ستاد
  47.  پیگیری و رسیدگی به امور ارجاعی و اراسل پاسخ­های لازم به مکاتبات ارسالی از طرف شرکت مادر
  48.  برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی این مدیریت و مدیرعامل شرکت) با سازمکان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی
  49.  تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایت­مندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت و واحدهای مربوطه و ارئه به مقام مافوق
  50.  انجام بازرسی موردی و در صورت نیاز همراهی با تیم بازرسی (با هماهنگی مدیریت و مدیرعامل شرکت) و جمع­بندی و ارائه گزارش مربوطه
  51.  تنظیم و ارائه گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالیانه به مقامات مافوق
  52.  جمع­بندی آسیب­شناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
  53.  معرفی بازرسان همیار (کارشناسان خبره و متعهد) در تیم­های بازرسی شرکت با هماهنگی مقام مافوق
  54.  دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخ­ها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
  55.  انعکاس هرگونه تخلف احتمالی و ارائه گزارش به شرکت مادر و مدیرعامل شرکت و نظارت بر حسن جریان امور اداری
  56.  پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادات واحدهای تخصصی شرکت در ارتباط با گزارشات اداره کل بازرسی استان و یا شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به اداره کل مذکور و یا ارسال جوابیه به شاکیان
  57.  تبیین و شناسایی گلوگاه­های فساد، نقاط آسیب­پذیر و انحرافات، مطابق با نظام­نامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرایی به شرکت مادر
  58.  نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامه­ای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
  59.  پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایده­های شرکت آب ­منطقه­ای در پایگاه ملی اطلاع­رسانی مناقصات (iets) و سایت مرتبط شرکت مادر تخصصی (tender) و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مدیریت ستادی شرکت مادر
  60.  استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطج (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین­نامه­ها و دستورالعمل­های مربوطه
  61.  انجام تمهیدات و برنامه­های لازم به منظور کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات به میزان 20 درصد در هر یک از سال­های برنامه پنجم توسعه کشور
  62.  پیگیری و ارسال پاسخ در خصوص سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور و اداره کل بازرسی استان
  63.  پیگیری و استقرار نظام پاسخگویی با راه­اندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
  64.  رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در پاسخگویی به متقاضیان و تکریم ارباب رجوع
  65.  ارزیابی عملکردها در قالب مدل­ها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)
  66.  تصویب سیاست­ها و خط مشی­ها در کمیته تحقیقات شرکت در چارچوب مصوبات شورای تحقیقات آب
  67.  نیازسنجی تحقیقات در واحدهای مختلف شرکت و تدوین اولویت­های تحقیقاتی سالیانه
  68.  تعیین ناظرین اجرایی و فنی پروژه­های تحقیقاتی مصوب
  69.  تصویب گزارش­های نهایی پروژه­های تحقیقاتی تحت نظارت
  70.  ارتباط و هماهنگی با مجموعه پژوهش­های کاربردی شرکت مادر
  71.  برنامه­ریزی در جهت تولید و تعمیق دانش و انتقال فن­اوری در صنعت آب استان
  72.  معرفی، توسعه و اطلاع­رسانی نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی شرکت
  73.  تهیه، تظیم و نظارت بر اجرای طرح­های پژوهشی در زمینه علوم مرتبط و با تکیه بر موضوعیت وظایف شرکت و ارزشیابی برنامه­های توسعه و بهره­وری
  74.  مطالعه در زمینه الگوهای برنامه­ریزی متاسب با مأموریت و شرح وظایف شرکت و تصویر وضعیت بهینه آتی حوزه
  75.  همکاری با دفاتر شرکت در جهت شناسایی مسائل و مشکلات، اولویت­بندی آنها، تهیه پیشنهاد طرح­های پژوهشی و برنامه عملیاتی، تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات، تهیه و پیشنهاد راهکارهای اجرایی سازنده و منطبق با امکانات موجود کشور در جهت پیشبرد و افزایش توان و اجرای طرح­های پژوهشی مرتبط با شرکت
  76.  برقراری ارتباط با اعضای هیأت علمی دانشگاه­های داخلی و خارجی و جلب همکاری آنان در اظهارنظر در خصوص اولویت­های پژوهشی، پیشنهادات/ طرح­ها و نظارت بر تعیین و اجرای طرح­ها و نظارت بر تعیین و اجرای طرح­های پژوهشی
  77.  برگزاری سمینارهای ارائه نتایج طرح­های تحقیقاتی انجام شده در شرکت برای اطلاع کارشناسان و مدیران شرکت و سایر صاحب­نظران
  78.  جمع­بندی نتایج بدست آمده از طرح­های پژوهشی تأیید شده، ارسال آن به واحدهای ذیربط، پیگیری بکارگیری نتایج تحقیقات انجام شده و ارائه گزارش مربوط به مراجع ذیربط
  79.  بالا بردن توان علمی کارکنان و کارشناسان حوزه معاونت/ واحد مربوطه از طریق برگزاری جلسات علمی و آموزشی در مورد موضوعات مرتبط با طرح­های انجام شده با کمک مجریان طرح­ها
  80.  بررسی و تأیید کتاب­های آموشی و پژوهشی مربوط به موضوعات مورد نیاز مرتبط با شرکت به منظور چاپ و انتشار از طریق واحدها و مراجع ذیصلاح و همکاری در تهیه و تدوین آنها
  81.  هدایت، جلب همکاری و برقراری ارتباط فعال با واحدهای تحقیق و توسعه دانشگاه­ها و دفاتر تحت پوشش شرکت در شناسایی مسائل و نقاط ضعف و قوت شرکت و برنامه­ریزی مشترک با گروه­های مذکور در جهت رفع مشکلات موجود
  82.  مشارکت در تهیه برنامه استراتژیک شرکت
  83.  هماهنگی و نظارت بر اجرای طرح­های تحقیقاتی مشترک با سایر سازمان­ها
  84.  ایجاد بانک اطلاعاتی از مطالعات تحقیقات انجام شده در شرکت
  85.  حفظ حقوق مالکیت معنوی طرح­های پژوهشی و حفاظت از ایده­ها و طرح­ها

2-1- مدیریت حراست

  1. نظارت بر اجرای آئین­نامه­ها و دستورالعمل­های مصوب حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، اسناد و مدارک
  2. انجام خدمات مشورتی مورد لزوم مقام مدیریت عامل، دفاتر و مراجع ذیصلاح در زمینه­های حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک، حفاظت داده­ها اطلاعات رایانه­ای و سایر موارد حفاظتی و امنیتی مرتبط
  3. ایجاد ارتباط و هماهگی با واحدهای درون­سازمانی و سازمان­ها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعمل­های مربوطه
  4. همکاری در اجرای طرح­های پیشگیری و برقراری تعامل با واجد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جهت مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی
  5. تهیه و تکمیل شناسنامه محیطی و صدور کارت شناسایی کارمندان (و پیمانکاران طرف قرارداد)
  6. نظارت بر حفاظت از تأسیسات طبقه­بندی شده، تدوین و بازنگری طرح­های حفاظت بر اساس دستورالعمل­های صادره
  7. انجام فعالیت­های دبیرخانه اسناد محرمانه و طبقه­بندی شده
  8. برنامه­ریزی، هماهنگی و نظارت بر تهیه، نگهداری، نقل و انتقال و مصرف موارد ناریه بر اساس دستورالعمل­های صادره
  9. برنامه­ریزی، هماهنگی و نظارت بر تهیه، نگهداری و نقل و انتقال سلاح، بی­سیم و لوازم مخابراتی بر اساس
    دستورالعمل­های صادره
  10. تحقیق، بررسی گزارش­ها و نامه­های رسیده به حراست و ارسال نتایج به مراجع ذیربط
  11. مکاتبه و پیگیری جهت صدور روادید اتباع بیگانه با مراکز مورد نیاز و نظارت و هماهنگی بر تردد آنها در محیط شرکت
  12. تهیه فهرست مشاغل حساس با هماهنگی مدیرعامل و مراجع ذیربط
  13. تهیه طرح­های نظارتی و نظارت بر اجرای انها جهت کلیه تأسیسات در مواقع عادی و اضطراری
  14. نظارت و هماهنگی بر سفرهای خارجی کارکنان شرکت
  15. تعیین ضوابط کلی حفاظتی مرتبط به موقعیت مکانی سیستم­های سخت­افزاری اصلی شرکت و کنترل تردد به ­آن مکان­ها
  16. تعیین طبقه ­بندی حفاظتی فایل­های اطلاعات، پیگیری اجرای مقررات، دستورالعمل­های حفاظتی و امنیتی ­تولید، نگهداری، گردش، دسترسی، تکثیر، امحاء اسناد و فایل­های اطلاعات
  17. نظارت بر اجرای ضوابط امنیتی مربوط به ورود و خروج تجهیزات سخت­ افزاری و نرم­ افزاری از ساختمان­ها و اماکن
  18. نظارت بر رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی در خصوص نصب و توسعه شبکه­های موجود در شرکت و اجرا و بررسی دوره­ای امکان نفوذ و آسیب­ پذیری حفاظتی و امنیتی سیستم­های موجود و پیگیری رفع نواقص احتمالی توسط واحد فن­آوری اطلاعات شرکت
  19. پیگیری، دریافت و بررسی گزارش تلاش­های موفق و ناموفق نفوذ به سیستم­های موجود از سوی واحد فن­آوری اطلاعات شرکت و ارائه گزارش به مدیرعامل شرکت و واحد حراست شرکت مادر
  20. پیگیری اجرای مانیتورینگ ترافیک شبکه توسط واحد فن­آوری اطلاعات شرکت، نظارت و اخذ گزارشات موردی و دوره ه­ای از آن واحد
  21. نظارت بر تعیین صلاحیت پیمانکاران و مشاورین شرکت جهت انجام خدمات حوزه فن­آوری اطلاعات قبل از انعقاد قرارداد
  22. نظارت دوره­ای از روند تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات طبقه­ بندی شده و نحوه نگهداری از آنها در واحد فن­آوری اطلاعات شرکت

3-1- مدیریت حقوقی

  1. برنامه ­ریزی و انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی
  2. برنامه­ ریزی و هماهنگی جهت تملک و خرید اراضی در محدوده طرح­های عمرانی
  3. برنامه ­ریزی و هماهنگی لازم جهت ثبت مالکیت شرکت بر بستر و حریم رودخانه­ها و سواحل
  4. برنامه ­ریزی، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی دارایی­های غیرمنقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهره­ برداری و استفاده مؤثر از آنها
  5. برنامه ­ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط به منظور جمع­آوری متون پروتکل­ها، کنوانسیون­ها، معاهدات و قراردادهای مصوب در مجامع بین­ المللی در ارتباط با آب­های مشترک حوزه عمل شرکت
  6. برنامه ­ریزی، انجام مطالعه و بررسی تطبیقی موازین حقوقی پروتکل­های مورد عمل شرکت با کشورهای ذینفع در امور آب­های مشترک مرزی با موازین حقوقی پروتکل­ها و کنوانسیون­های بین الملی سایر کشورها در امور آب­های مشترک
  7. ارائه پیشنهادات لازم در خصوص وضع مواد قانونی مرتبط با حقوق آب بر اساس ارزیابی­ های تحلیلی از انجام تحقیقات کاربردی در امور حقوقی آب
  8. تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی نطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابه­ داران و
    بهره­ برداری­ کنندگان از منابع آب­های داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
  9. اهتمام به جمع­ آوری قوانین داخلی کشورهای ذینفع در آب­های مشترک مرزی حوزه عمل شرکت با هدف احراز آمادگی و توانمندی­های لازم برای حضور و مشارکت در جلسات مشترک
  10.  برنامه­ ریزی و هماهنگی لازم جهت مشارکت فعالانه در تهیه و تنظیم پیش­نویس قراردادها، معاهدات و کنوانسیون­های بین­المللی در امور آب­های مشترک مرزی با کشورهای ذینفع در حوزه عمل شرکت
  11.  بررسی، بازبینی و اعلام نظر حقوقی در خصوص کلیه قراردادهای مورد اعقاد واحدهای درون­سازمانی با شخصیت­های حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت
  12.  برنامه ­ریزی و هماهنگی جهت شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و تطبیق پیشنهادات واصله از سوی افراد حقیقی و حقوقی با آگهی­های منتظره و مقررات قانونی
  13.  شرکت در جلسات رسیدگی دادگاه­ها و هیأت­های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیون­های ذیربط
  14.  شرکت در جلسات کمیته­ ها، کمیسیون­های تخصصی و گروه­های کاری مرتبط با واحد حقوقی
  15.  انجام حمایت­های قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیت­های شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت
  16.  نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزه­های ذیربط و پیگیری­های لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت
  17.  برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و مؤثر
  18.  تهیه و تدوین فرآیندهای ارتباط واحد حقوقی با واحدهای درون­سازمانی و نهادهای برون­ سازمانی
  19.  تهیه و تدوین برنامه­ های عملیاتی میان­ مدت و بلندمدت برای فعالیت­های واحد حقوقی بر اساس پیش­نیازهای اطلاعاتی اعلام شده از حوزه­های تخصصی ذیربط
  20.  تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه در زمینه­ های تملک اراضی، دعاوی، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و مأموریت­های اصلی واحد حقوقی
  21.  برنامه­ ریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آئین­نامه­ها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط
  22.  جمع­ آوری و مستندسازی اطلاعات مرتبط با اسناد حقوق عرفی مربوط به حقابه ­داران در منابع آب­های داخلی با هماهنگی واحدهای ذیربط
  23.  توسعه و استقرار سیستم­های بانک اطلاعاتی با هدف مستندسازی مجموعه فعالیت­های واحد حقوقی
  24.  تهیه و تنظیم آمار پروند­ها به صورت ماهانه و ارائه گزارشات لازم به مراجع ذیربط

4-1-  مدیریت قراردادها

  1. نظارت بر تعیین تکلیف قطعی قراردادهای مشاوره­ای و شرکت در جلسات مربوط
  2. نظارت بر انجام امور قراردادی طرح­ها و ایجاد ارتباط و هماهنگی­های لازم با مجریان طرح­های عمرانی
  3. انجام اقدامات لازم در جهت انتخاب مشاور برای مطالعه و اجرای طرح­های عمرانی و تنظیم قراردادها بر اساس ضوابط و بخشنامه­ها و سایر قوانین و مقررات موضوعه
  4. تأیید حق­الزحمه پیشنهادی مشاورین بر اساس ضوابط و تعرفه­های قانونی و تعیین درصد حق­الزحمه قطعی طبق ضوابط و بخشنامه­ها و سایر قوانین و مقررات موضوعه
  5. برنامه­ریزی در خصوص انتخاب پیمانکار با هماهنگی مدیران طرح­ها و واحدهای سازمانی بر اساس قوانین و مقررات و بخشنامه­ها و ضوابط مورد عمل
  6. بررسی ادعاهای پیمانکاران و مشاورین و تهیه پاسخ لازم با هماهنگی مدیران طرح­ها با در نظر گرفتن مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  7. برنامه­ریزی و پیگیری مستمر جهت ساده­سازی و بهینه نمودن طرح­های توسعه منابع آب مطالعاتی و اجرایی به منظور کاهش زمان­بندی و هزینه­ها و با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
  8. بررسی و رسیدگی به صورت وضعیت­ها و تطبیق و تنظیم مجوزهای پرداخت بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  9. برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم به منوظر رسیدگی به تأخیرات مجاز و غیرمجاز و صدور هرگونه اخطار به مشاورین و پیمانکاران بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  10.  تسویه حساب نهایی با مشاورین و پیمانکاران طبق مطالعات تصویبی و صورت وضعیت­های قطعی با هماهنگی مدیران طرح­ها و واحدهای مربوط
  11.  نظارت بر پیشرفت عملیات طرح­های سرمایه­گذاری شده و انجام هماهنگی­های لازم و تهیه گزارشات مدیریتی
  12.  بررسی، اصلاح و تأیید تغییرات در حین اجرای طرح­های تأمین یا توسعه آب

5-1-  مدیریت روابط عمومی

  1. برنامه­ریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاست­ها، فعالیت­ها، برنامه­ها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان
  2. ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشن­ها و اعیاد و مناسبت­ها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری و پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی
  3. برنامه­ریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاه­ها
  4. تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانه­ها
  5. برنامه­ریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
  6. بهره­برداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانه­های ارتباط جمعی و سنجش افکار نسبت به فعالیت­های شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی
  7. تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، تهیه ماکت، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه عملکرد شرکت
  8. برنامه­ریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی و ارسال آگهی­ها و اطلاعیه­ها برای رسانه­ها
  9. برنامه­ریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمان­ها، طرح­های توسعه منابع آب و سایر مکان­های مربوطه
  10.  برنامه­ریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرح­ها و فعالیت­های شرکت
  11.  انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاه­ها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط
  12.  برنامه­ریزی و هماهنگی در فرهنگ­سازی و ارتقاء بینش و آگاهی­های عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آب

6-1- مدیریت مطالعات پایه منابع آب

  1. هماهنگی و حفظ ارتباط با دفاتر ذیربط وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت سیاست­ها و برنامه­های کلی مطالعات پایه منابع آب و انجام همکاری­های لازم
  2. پایش کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی در محل ایستگاه­های سنجش منابع آب و ارسال به واحدهای ذیربط شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت کنترل فنی بر اساس فرآیند انجام کار، جمع­آوری، انتقال، ثبت و تجزیه تحلیل آمار و اطلاعات
  3. هماهنگی لازم با حوزه ستادی جهت تأسیس، تجهیز، به­روزرسانی و توسعه شبکه سنجش کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی بر اساس دستورالعمل­های ذیربط
  4. انجام آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب سطحی و زیرزمینی بر اساس سیاست­های کلی حوزه ستادی و دستورالعمل­های مربوطه
  5. مرمت، بازسازی، تعمیر و نگهداری شبکه سنجش کمی و کیفی آب سطحی و زیرزمینی
  6. برنامه­ریزی برای انجام مطالعات لازم به منظور شناخت کیمت و کیفیت آب در محدوده­های مطالعاتی و انجام بررسی­های اکتشافی
  7. بهنگام­سازی بانک اطلاعات پایه منابع آب با رعایت خط مشی­های ابلاغ شده از سوی حوزه ستادی
  8. برنامه­ریزی جهت تهیه و بهنگام سازی بیلان آب در محدوده­های مطالعاتی به منظور ارائه به مراجع ذیصلاح
  9. برنامه­ریزی جهت بهنگام سازی اطلس منابع آب در حوزه­های آبریز درجه 2 بر اساس سیاست­ها و دستورالعمل­های ابلاغی
  10.  همکاری و هماهنگی با واحدهای ذیربط جهت پیاده کردن سیستم GIS
  11.  تهیه گزارش پیشنهاد تعیین سقف تخصیص آب از منابع آب و ابلاغ مصوبات و دستورالعمل­های مربوط به واحدهای منابع آب شهرستان­ها بر اساس فرآیندهای مصوب
  12.  تدوین دستورالعمل­های اجرایی انجام مطالعات پایه منابع آب از طریق رهنمودهای اخذ شده از ستاد وزارت نیرو و ابلاغ جهت اجرا در واحدهای منابع آب شهرستان­ها
  13.  یررسی پیشنهادات معاونت­های حفاظت و بهره­برداری و طرح و توسعه در بهینه نمودن و توسعه ایستگاه­های اندازه­گیری
  14.  ارائه گزارشات تحلیلی وضعیت منابع آب در محدوده­های مطالعاتی بر اساس فرآیندهای مصوب
  15.  ارتباط با سازمان هواشناسی و تعامل با آنها جهت حذف ایستگاه­های موازی
  16.  برنامه­ریزی جهت انجام آموزش­های تخصصی مورد نیاز در راستای ارتقاء توانمدی­های پرسنل مطالعات پایه منابع آب در کلیه سطوح
  17.  احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار به طور مستمر